Monday, May 30, 2011

Ciri Ciri Kenaikan Pangkat

Ada beberapa perkara untuk dinilai bagi kenaikan pangkat:

1.PRESTASI MUTU KERJA

Ini termasuk Pengetahuan Pengurusan, Dasar dan Peraturan, kebolehan dan kemahiran serta merancang kerja, keupayaan melaksanakan kerja,hasil kerja- kuantiti dan kualiti kerja,. Inisiatif dan kreatif, kebolehan menyediakan maklumat, kebolehan komunikasi.

2.PERSONALITI DAN SIKAP

Personaliti termasuk perangai,gaya berbicara,kesopanan. Kesanggupan menerima tanggungjawab, minat-kecenderungan menjalankan kerja,dedikasi-sikap positif dan semangat menjalankan tugas.Pembawaan dan Penyesuaiaan. -reaksi dan keupayaan mengubahsuaikan diri dengan kerja dan persekitaran berubah.Kebolehpercayaan-realibility-samada pegawai boleh diharap atau tidak. Kerjasam dan kerja berpasukan-mempunyai sikap mahu berkerja sama dalam melakukan tugas.

C. KEBOLEHAN MENYELESAIKAN MASALAH DAN KEPIMPINAN

Ini termasuk kebolehan menyelia, memimpin,mwnyusun, menganalisa dan memberi dorongan secara berkesan.Daya pertimbangan-kebolehan menetu,menganalisadan menyelesaikan masalah sesuai dengan taraf.Kebolehan membuat keputusan-ketetapan,kebijaksanaan dan bertetapan masaya keputusan dibuat.  




Selamat mendaki ke perjalananan karier (carrier path) yang lebih baik. Sila hubungi zainudinhaji@gmail.com untuk mendapat maklumat lanjut.


Sukacita dipelawa untuk layari  http://zainudinmeon.blogspot.com/



No comments: